'szovegdoboz'

Az alábbi irományokat szerzői jog védi. Olvasáson kívül minden egyéb felhasználása, csak a szerző vérrel írott engedélyével foganatosítható. A szerzői jog megsértőivel a következőképpen fogok eljárni: - különösen képzett, a végletekig vad, házi sertésekkel foglak felkutatni. (melyek oly könnyedén fognak megtalálni mint szarvasgombát, ha történetesen arra lettek volna kiképezve) - A disznók addig fogják harapdálni a bokád, térded, a szeméremtájaidat, míg meg nem adod magad. - Mikor is a megfelelő hatóság elé citállak, amely majd kivégeztet, elítéltet, majd bíróságra bocsájtja az ügyedet, így ebben a sorrendben.

Friss topikok

  • malay: @Satyika: Szia András, Tudod, csak akkor írok, ha van mondandóm. De persze előfordul, hogy lenne m... (2024.11.03. 12:44) A balatoni vitorlás - Toldy Árpád írása
  • malay: @Zoarden: 4 hónapozom. 4 lent, 4 itthon. Nekem ez vált be leginkább. Lent az első hónap gyorsan el... (2023.06.09. 15:10) Capt. Ghamal a jubaili révkalauz
  • malay: @Zoarden: A fene se tudja, hogy mitől, de megjavult. Nincs más lehetőség csak az INMARSAT egység, ... (2023.06.09. 15:06) Kommunikáció...
  • Make Valamit: Heh. Vannak indiai kollegák. Szokom még a hozzáállásukat meg azt a mókás bólogatásukat. (2023.05.30. 08:23) Elek...
  • Make Valamit: Ezt aláírom, csikókoromban mikor még foglalkoztam ilyenekkel, az IT problémák 90%-ra a megoldás a ... (2023.05.22. 11:51) Sign on II.

Linkblog

Indián sztori…..

2014.01.29. 17:01 malay

Van nekem egy indiánom…..helyesebben volt. Még helyesebben három is van, ami majdnem négy lett. No, ez igen csak zavarosra sikeredett.

Kezdem újra. Van (volt) nekem egy indiánom, nevezetesen Bakthavatsalu Madhanagopal….vagy valami ilyesmi. 35 éves, igen aprócska ember. (162 cm, 53 kg) Már ezekkel a fizikai adottságokkal sem meríti ki az ún. Schwarz standardot. (Schwartz captain – Fekete László tengerészkapitány, ki szerint 175 cm és 75 kg alatt nem létezik tengerésztiszt)

Ízig-vérig hindu, nem iszik alkoholt, nem eszik húst. Ettől még akár lehetne rendes ember is, de nem az.

Már ismeretségünk kezdetén sikeresen felborzolta a szőrt a hátamon. Port Klangból elhajózva kormányra kérte magát és olyan katonásan, fennhangon ordítva (navy style) ismételte a parancsokat, ill. jelentette az irányokat, mintha nem is tudom melyik amerikai repülőgép anyahajón lettünk volna. Szóltam neki, hogy higgadjon le, de mintha csak a falnak beszéltem volna. Na, ez volt az utolsó kormányzása nálam.

A hídon mindig elegánsan és tisztán jelent meg, de ha a deckre engedte a chief 10 percen belül ő volt a legkoszosabb. Hogy, hogy a francba csinálta az rejtély, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy csak a járónál kellett állnia és a ki-bejárkáló melósokat kellet regisztrálnia, semmi más. Szóltam is a chiefnek, hogy csináljon már valamit, mert ez nagyon ciki, hogy a hozzánk jövő hatóságok, rögtön ezzel a „kosz Mancival” találkoznak először. (az első benyomás….ugyebár…..amilyen a gangway watchman, olyan a barbája…következésképp a hajó)

Amúgy is háklis vagyok a hajó és a személyzet tisztaságára, aki járt nálam, az tudja. Bevett szokás, hogy a deckről, vagy a gépházból jőve, a lakótér bejáratánál a srácok leveszik a munkáscipőjüket és a „benti cipőben, papucsban” mennek az öltözőbe illetve közlekednek a lakótérben.

Szingapúrban - már part mellett – reggel 6-kor megyek fel a hídra az első kávémért. A bejárati ajtótól a szárnyra vezető ajtóig oda-vissza lábnyomok a szépen vaxolt padlón. „Aztakurva”…..rögtön felébredtem. Hívtam a chiefet, hogy találja már ki, hogy ki lobogózott reggel? Ki? Hát persze, hogy a kadét. Egy kis privát beszélgetés során aztán kiderült, hogy ő ugyan levette a cipőjét, de a zoknija is olyan retkes volt, hogy nyomokat hagyott a padlón.

Mint azt fentebb említettem 35 éves. Néhány hajón már szolgált a tengerészkönyve bejegyzései alapján, bár ez volt az első konténerese, ill. nemzetközi személyzettel is most hajózott először. A dokumentumai alapján, Új-Zélandon végezte a tengerésztiszti iskolát, ahol is 2. tiszti képesítést nyert. Eddig meg voltam győződve, hogy csak Ukrajnában és Romániában lehet patentot venni, de ezek szerint vannak még a világnak rejtett zugai, ahol ezek a „megélhetési” tengerészek ügyeskedni tudnak.

Állítólag 17000 új-zélandi dollárba került a tanfolyam, mely mondanom se kell az ő esetében kidobott pénznek bizonyult.

Chiwanban (Kína) kikéredzkedett, hogy vásárolni szeretne a családjának némi ajándékot. A chief elengedte. Teljesen bevett dolog a szolgálat cserebere, nincs benne semmi különös. Magam még a chief mate-t is kiszoktam engedni, ha mehetnékje támad, hadd menjen. (feltéve, hogy én nem akarok kimenni)

Este fél nyolckor hív a chief (nagyfater), hogy a kadét nem jött vissza a szolgálat átvételre. Nagy ügy. Velem is előfordult anno, hogy olyan jól éreztem magam valahol, hogy „elfelejtettem” visszajönni. Valaki akkor beugrott helyettem, én meg a következő kikötőben, vagy amikor éppen kérte, visszaadtam a szívességet.

Ekkor még csak másfél óra késéről beszéltünk. Éjfélkor kérdeztem az „ütit” (ügyeletes tiszt), hogy mi újság a kadéttal? Semmi nyoma, jött a válasz. Mivel az elhajózás csak másnap délután fél egyre volt ütemezve, nem aggódtam különösebben. Azért, szóltam a chiefnek, hogy értesítsék az ügynököt.

Reggelre kelve még mindig semmi. Nyolckor felhívtam a manilai irodát, hogy mi a szitu. A kedves hölgy közölte, hogy aggodalomra semmi ok, ha nem jön meg indulásig, majd utánunk küldik Szingapúrba. Ja, meg, ahogy azt Móricka elképzeli.

A kínai bevándorlási törvény szerint a hajó csak teljes személyzettel hagyhatja el a kikötőt. (kivéve persze bal vagy halálesetből fakadó hiányzást) Különben várni kell a delikvens felbukkanásáig, vagy megtalálásáig. Ennek ugyebár financiális következményei vannak. Egy ilyen hülyeségért a bérlő azonnal kirak a bérletből (ill. felfüggeszti azt), ami esetünkben napi több tízezer dollárt jelent. (azért se mondom meg, hogy mennyit, ez üzleti titok)

Ekkor már a „cégnél” is vették a lapot. Dehogy, ne húzzam tovább a sztorit, délután negyed egykor (23 órával a hajó elhagyását követően) megjelent az ügynök és egy rendőr társaságában a mi elveszettnek hitt báránykánk.

Itt egy kicsit ellentmondásos történetek következhetnének, de nem következnek, mert meguntam a gépelést. A kadét verziója szerint, megtámadták a helyi huligánok, lefújták valamivel, melynek következtében elveszítette az eszméletét. Kifosztva ébredt, s majd megpróbált a kikötőbe visszajutni, eredménytelenül. Kérdem én milyen navigátor az, aki el tud tévedni Kínában, ott ahol minden sarkon egy rendőr áll és a főutcai árusok zöme is beszél valamilyen szinten angolul. Semmilyen.

Az én verzióm szerint, megtalálta a „földi paradicsomot”, s olyan jól érezte magát, hogy nem akaródzott visszajönni. Ezt támasztja alá ruházatának kifogástalan állapota ill.  tisztasága, mely egyáltalán nem úgy nézett ki, mint aki összetűzésbe került volna négy helybélivel és pár órát, pontosabban az egész éjszakát az útszélén töltött.

Mindegy is, ez már maradjon az ő titka. Készültem rá, hogy adok neki egy szóbeli figyelmeztetést, de a manilai iroda szigorúbbnak bizonyult, ők az elbocsátás mellett döntöttek. (persze, mert minden szentnek maga felé hajlik a keze, meg, mert már be volt nekik tárazva egy „fülöp” ugrásra készen….)

A papírmunka bezzeg rám maradt. Nem könnyű valakit elbocsátani. Indokolni kell, meg papírokkal megtámasztani, hogy eszébe se jusson később jogi útra terelni a dolgot a céggel szemben. Ez mindenki számára nyűg.

Szegény ördög, sajnáltam, de neki is meg kell tanulnia, hogy a jó mindig elnyeri méltó büntetését, nem beszélve arról, hogy ő még ráadásul még csak nem is volt  jó :-) ).

Jó vastagon megszámolták neki a haza utat, úgy hogy a végén még jócskán mínuszba is került. Itt egy kicsit segítettem neki, na, nem azért mert közben megkedveltem, hanem mert igazságtalanul próbáltak hülyeségeket írni a számlájára. (pl. hotel elhelyezés, ami nyilvánvalóan hazugság volt, hisz a hajóról egyenesen a reptérre vitték)

Így nullára írva, azzal a kis zsebpénzzel a zsebében ment haza, amit még én adtam neki a saját bukszámból.

Csak remélni tudom, hogy tanult a hülyeségéből és a jövőben inkább hallgat majd az eszére, mint a f……..

Az indiánok száma azonban nem csökkent, hisz a mostani elektrikus is az, így három fővel ők a második legnagyobb kisebbség a hajón……(nagy örömömre :-( )

 

 

 

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tengeresz.blog.hu/api/trackback/id/tr565788626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

comp 2014.02.19. 23:08:59

Nem kapcsolódik szorosan ehhez a témához, de Philips kapitány című filmet láttad?

malay 2014.02.24. 10:49:28

@comp: még nem, bár a film meg van....majd ha lesz egy kis időm.

comp 2014.02.25. 00:33:17

@malay: Ha megnézted és érdemesnek tartod rá, pár sort írj róla esetleg. Kíváncsi lennék szakmabeliként mi a véleményed.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.01. 14:19:44

@comp: Szakmabeliként lehet nekem véleményem?

1. Nem így történt.
2. Nem történt volna meg, ha Philips betartja az elemi elővigyázatosságokat.
3. volt olyan tagja a személyzetnek, aki nem írta alá a titoktartási egyezséget. Ő el is mondta pár helyen, hogy mi is történt.

Kb. a felénél kikapcsoltam a filmet. Rühellem, amikor hőst faragnak valakiből, aki nem érdemli meg. Azok akik meg tényleg úgy viselkednek, vagy csak szimplán teszik a dolgukat, azokról elfeledkeznek. mint a koreai parancsnokról, akit a kalózok hasba lőttek. Az ő személyzete viszonylag biztonságban volt az incidens alatt és szépen meg is vezette az ellent.
És ez a film még annyit sem ért el, hogy komolyabban felhívja a figyelmet a térség égető problémáira.

comp 2014.03.02. 22:05:10

@Tanácstalan: Naná és köszi. Eddig nem olvastam utána, de most igen. Hát akkor ez is tipikus amerikai film.

[Moha] 2014.03.04. 10:47:34

@comp: Elátkozott hajó az a Maersk Alabama. A minap két biztonsági őrt holtan találtak a kabinjukban. Rövid idő múlva kiderítették, hogy kábitószer túladagolás végzett velük. Nekik kellett volna védeniük a hajót a kalózoktól. Hátha ebből is csinálnak filmet.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.05. 04:49:17

@[Moha]: Nem hinném, nem amerikaiak voltak, tehát nem lehet hőst faragni belőlük. :)

[Moha] 2014.03.05. 10:30:57

@Tanácstalan: Amcsik voltak, volt hivatásos katonák a Virginia’s Trident Group alkalmazottai. Szóval mehet a faragás.

[Moha] 2014.03.05. 10:32:57

@[Moha]: Hülye vagyok. Helyesen a virginiai Trident Group.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.05. 12:53:07

@[Moha]: Ki vagyok én, hogy vitatkozzak veled? :D

Amit mi kaptun körlevelet, ott nem írták milyen náció voltak. akkor mehet a film: a kábítószer elleni harc hősei. :P
süti beállítások módosítása