'szovegdoboz'

Az alábbi irományokat szerzői jog védi. Olvasáson kívül minden egyéb felhasználása, csak a szerző vérrel írott engedélyével foganatosítható. A szerzői jog megsértőivel a következőképpen fogok eljárni: - különösen képzett, a végletekig vad, házi sertésekkel foglak felkutatni. (melyek oly könnyedén fognak megtalálni mint szarvasgombát, ha történetesen arra lettek volna kiképezve) - A disznók addig fogják harapdálni a bokád, térded, a szeméremtájaidat, míg meg nem adod magad. - Mikor is a megfelelő hatóság elé citállak, amely majd kivégeztet, elítéltet, majd bíróságra bocsájtja az ügyedet, így ebben a sorrendben.

Friss topikok

  • malay: @Satyika: Szia András, Tudod, csak akkor írok, ha van mondandóm. De persze előfordul, hogy lenne m... (2024.11.03. 12:44) A balatoni vitorlás - Toldy Árpád írása
  • malay: @Zoarden: 4 hónapozom. 4 lent, 4 itthon. Nekem ez vált be leginkább. Lent az első hónap gyorsan el... (2023.06.09. 15:10) Capt. Ghamal a jubaili révkalauz
  • malay: @Zoarden: A fene se tudja, hogy mitől, de megjavult. Nincs más lehetőség csak az INMARSAT egység, ... (2023.06.09. 15:06) Kommunikáció...
  • Make Valamit: Heh. Vannak indiai kollegák. Szokom még a hozzáállásukat meg azt a mókás bólogatásukat. (2023.05.30. 08:23) Elek...
  • Make Valamit: Ezt aláírom, csikókoromban mikor még foglalkoztam ilyenekkel, az IT problémák 90%-ra a megoldás a ... (2023.05.22. 11:51) Sign on II.

Linkblog

Két ünnep között…..

2012.01.03. 19:06 malay

Nem sok minden történt az ünnepek között. 29.-én megérkeztünk Le Havre-ba.
Szeretek idejárni,….bár eddig még csak kis „bakulikkal” (csótány) volt szerencsém. Azokkal viszont mindig a déli, új kikötőbe mentem, melyet nemrégiben adtak át a nagy hajóknak. Most viszont a régi kikötőbe kellett beszuszakolni magunkat. A képzési hiányosságok mellett ez is a kedven topikjaim egyike, miszerint a hajók méretének esztelen növekedését, nem kísérte az infrastruktúra. Nem egy helyre már tényleg cipőkanállal kell beraknunk a hajót, úgy hogy a bérlő közben visít, a vontatók használatáért. 40 csomós hátszelünk volt érkezéskor. Egy órával érkezés előtt hívott a VTS (vessel traffic service), hogy hány vontatót szeretnék? Szerinted?….kérdeztem. Miután kitaláltuk, hogy bent a kikötőben is 25-30 csomós szél van, megegyeztünk háromban. Marhája. Van egy rocsóm, ami 13,7-t merül. Aztán van 5500m2 szabadoldalam, plusz még cirka 6200 m2 rakományból adódó szélfelületem.

Minden hátrányunk meg van, ami egy hajónál előjöhet:

-          nagy merülés (13,7 m a max. 15,5 m)

-          nagy szélfelület (~11700 m2)

-          nagy vízkiszorítás (~137000 tonna, a max. 187000) ……mit szeretnének még?

A fent említett majd 12000 m2 szélfelület 20 csomós széllel……mekkora erővel is tol?.......250 tonna?
Mekkora a vontatok kimenő teljesítménye…….50-60 bollard pull? A három, jó ha meg tud tartani fordulás közben.
A révkalauzok helikopterrel jöttek. Gond nélkül landoltak a „szárnyon”. Eddig azt hittem, hogy Florin a chief matem a világbajnok cigarettázásban,……hát nem. A pali a kétórás manőver alatt, elszívott vagy két doboz cigit. Adtam is neki egy karton cigit, mikor végeztünk, s biztonságosan part mellett álltunk. Az ügynök biztosított róla, hogy következő alkalommal, már az új kikötőbe megyünk. Hellelujah….praise God! Előbb is kitalálhatták volna. Azért viszont hálás vagyok, hogy nem kellett át mennünk a zsilipen. (igaz nem is tudtunk volna….mert szélesebbek vagyunk)
A tervek szerint majd két napot álltunk volna part mellett, ami később igaznak is bizonyult. Mindenki örült, hogy kitudunk ruccanni egy kicsit a városba, megejteni a személyes bevásárlásainkat (bor, konyak, pezsgő stb.).

Üröm az örömben……reggel  0730-kor hív a harmadik tisztem, hogy: „Captain valami egyenruhások várják lent az irodában”. Már rég fönt voltam, így nem látszódott a pofámon a párnám nyoma, de azért morogtam, mert még tegnap éjjel lezavartam a hatósági vizsgálatot (immigration, custom etc), így nem vártam senkit illetve nem értettem, hogy ki a faxom bojtjai lehetnek, így hajnalok hajnalán.

Hát ki…….yesssss…. a Port State Control. Annyit illik tudni ezekről a többségükben mocskos pályaelhagyó alakokról, hogy elvben értünk, illetve a biztonságunkért ügyködnek, úgy hogy közben azonban jól farba trafálnak bennünket minden kis szarért. Mondom nekik: „Bonzsúr Möszjő….aztán mi francban segíthetnék”? Azt mondja a csigaevő, hogy lecsekkolnak bennünket. Ne mááááá….csak egy nap maradt az évből….nincs neked „mádmázelled” akivel jobban elüthetnéd az idődet? De van, mondja, de az pénzbe kerül, ezért meg 175% túlórapénzt kap. Na, mondom, hogy szakadjon rád az ég….csináljad. Csináltam nekik kávét, hastáncoztam egy kicsit az asztalon…tetszett nekik, így végül is minden megjegyzés nélkül végeztünk az inspekcióval. Hat hónapig nyugalom van (ennyi az érvényességi ideje egy ilyen vizsgálatnak), legalább is itt Európában. Estére kelve mindenki kitudott menni a városba, ki ezért, ki azért. Mondanom sem kell  szláv barátaink első útja az italboltba vezetett…..Olyan szinten megrakodva jöttek vissza, hogy annak alapján azt hihette volna  az ember, hogy már több hónapja nem jutottak alkoholhoz, holott még egy hete sincs a karácsonyi partinak. Na, mindegy ezek már csak ilyenek. A Kápóm azzal fenyeget, hogy a következő szabadságunk alkalmával meglátogat otthon.

Már előre félek….lehet,hogy be kell ruháznom egy kocsmába?

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tengeresz.blog.hu/api/trackback/id/tr23517273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2012.01.04. 09:09:17

A francia PSC-nél nincs ocsmányabb állatfaj a világon! Még gondolkodom, hogy igaz tengerész történet-e, hogy jöttek, mentek, kész, nem volt felfordulás, szemétség.

malay 2012.01.04. 13:33:28

Pedig így volt Pista. Bohóckodok, viccelődök, élcelődök, de mindemellett keményen tartom az az embereimet. (running a tight ship). "Odafigyelek a részletekre". :-)

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2012.01.04. 19:03:50

@malay: Malay! Megnyugtatlak, ha a Paris Memorandum területén az utolsó két PSC- tek tiszta lett, akkor az elkövetkező 36 hónap során kell egy PSC-t elvégezni, ergó lehet, hogy idén Európában már hozzád sem szagolnak, esetleg több, mint két évig sem. A változás 2011 április 1- én (nem vicc) lépett életbe. Elsősorban a rossz múltal rendelkező, öreg, olcsó lobogót viselő, európai kikötőt ritkán felkereső hajókra koncentrálnak, illetve ezek kombinációira.Nekem még februárban szuszakolták a hajam alá a parancsnoki tanfolyamon, mint fontos és hasznos tudnivalót. Tehát két, egymást követő "no deficiencies" kell és nyugi van, meg para, hogy mégis mikor jöhetnek? :D
süti beállítások módosítása