'szovegdoboz'

Az alábbi irományokat szerzői jog védi. Olvasáson kívül minden egyéb felhasználása, csak a szerző vérrel írott engedélyével foganatosítható. A szerzői jog megsértőivel a következőképpen fogok eljárni: - különösen képzett, a végletekig vad, házi sertésekkel foglak felkutatni. (melyek oly könnyedén fognak megtalálni mint szarvasgombát, ha történetesen arra lettek volna kiképezve) - A disznók addig fogják harapdálni a bokád, térded, a szeméremtájaidat, míg meg nem adod magad. - Mikor is a megfelelő hatóság elé citállak, amely majd kivégeztet, elítéltet, majd bíróságra bocsájtja az ügyedet, így ebben a sorrendben.

Friss topikok

• malay: @Zoarden: 4 hónapozom. 4 lent, 4 itthon. Nekem ez vált be leginkább. Lent az első hónap gyorsan el... (2023.06.09. 15:10) Capt. Ghamal a jubaili révkalauz
  • malay: @Zoarden: A fene se tudja, hogy mitől, de megjavult. Nincs más lehetőség csak az INMARSAT egység, ... (2023.06.09. 15:06) Kommunikáció...
  • Make Valamit: Heh. Vannak indiai kollegák. Szokom még a hozzáállásukat meg azt a mókás bólogatásukat. (2023.05.30. 08:23) Elek...
  • Make Valamit: Ezt aláírom, csikókoromban mikor még foglalkoztam ilyenekkel, az IT problémák 90%-ra a megoldás a ... (2023.05.22. 11:51) Sign on II.
  • Make Valamit: Kondenzátor az a doboz. Ilyen kis alattomosak, hogy megdöglenek olyan húszévente :D Viszont a tisz... (2023.05.22. 11:49) Szolgálati közlemény!

Linkblog

Két és fél hét a pokolban……(némi túlzással) :-)

2014.02.24. 10:55 malay

Az elmúlt két és fél hétben nem sok időm volt írogatni. Ennek több oka is volt:

1. Február 5.-én megérkezett hozzám a családom,

2. az elmúlt öt év egyik legratyibb telét fogtuk ki Észak Európában.

Port Saidból elhajózva kezdődtek a gondok. A szuezi horgonyzás után nem tudtuk rendesen visszahúzni a horgonyt. (a kapa fejjel lefelé állt) Ez egy 2012-es, egy hetes Rotterdami horgonyzás eredménye, amikor is a 7-8 időkben sikeresen meggörbítettük a horgonyszárat. Azóta időről időre kínlódunk vele. A csatornából kiérve megpróbáltuk párszor ledobni és visszahúzni, eredménytelenül. Szorított az idő, így hát úgy rögzítettük, ahogy tudtuk és elindultunk Sines felé. Szicilia alatt kifogtunk egy 6-os erejűt, s ezzel megkezdődött a két és fél hetes mizériánk.

Kint az Atlantin megkezdődött a már rég nem hallott, tapasztalt rollázás. (dülöngélés) Épp beszéltük is a Kápóval, hogy egyikünk sem emlékszik, hogy mikor rolláztunk így utoljára. (bennem azért még élénkem él az elmúlt négy év négy tájfunjának emléke, de ebből csak három volt igazán rossz, amikor a hajógyári öbölben voltunk lefektetve és minimum személyzettel kellett kihajóznunk, a vihart átvészelendő)

Sineshez érve 4-es erejű szélben 4-5 méteres döghullámzásban futottunk neki az első próbálkozásnak.

Ide majd megpróbálok beszúrni egy képet, hogy érzékeltessem a manőver „nonszensze” voltát.

Általában simán csak ráhúzunk a hullámtörőre, jobbra elfordulunk és hátraveretve beállunk a part mellé. (vontatók segítségével természetesen) Most azonban úgy látta jobbnak, hogy balra forduljunk, amiben volt is némi ráció, azt tervezvén, hogy a hajó farát amilyen gyorsan csak lehet, bejuttassuk a hullámtörő mögé így esélyt adva a vontatónak, hogy teljes erejével kontrollálni tudja a mozgásunkat. Ember tervez…… Épp csak, hogy egy vonalba került a farunk a hullámtörővel, amikor is elszakadt a vontatókötél. A szél és a „dögök” (holt hullámzás) vészes gyorsasággal vitt a sekélyes felé. A második nekifutás már csak egy kényszeres hülyeségre sikeredett. Mondtam a kalauznak, hogy tegyünk egy kört és próbáljuk meg „hagyományosan”. Na, ez végre eredményre vezetett. Ez a fenti kis manőver általában egy órát vesz igénybe. Nekünk sikerült 4 óra alatt abszolválni….és a java még csak ezután jött.

Folyt. Köv.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.