'szovegdoboz'

Az alábbi irományokat szerzői jog védi. Olvasáson kívül minden egyéb felhasználása, csak a szerző vérrel írott engedélyével foganatosítható. A szerzői jog megsértőivel a következőképpen fogok eljárni: - különösen képzett, a végletekig vad, házi sertésekkel foglak felkutatni. (melyek oly könnyedén fognak megtalálni mint szarvasgombát, ha történetesen arra lettek volna kiképezve) - A disznók addig fogják harapdálni a bokád, térded, a szeméremtájaidat, míg meg nem adod magad. - Mikor is a megfelelő hatóság elé citállak, amely majd kivégeztet, elítéltet, majd bíróságra bocsájtja az ügyedet, így ebben a sorrendben.

Friss topikok

  • malay: @Satyika: Szia András, Tudod, csak akkor írok, ha van mondandóm. De persze előfordul, hogy lenne m... (2024.11.03. 12:44) A balatoni vitorlás - Toldy Árpád írása
  • malay: @Zoarden: 4 hónapozom. 4 lent, 4 itthon. Nekem ez vált be leginkább. Lent az első hónap gyorsan el... (2023.06.09. 15:10) Capt. Ghamal a jubaili révkalauz
  • malay: @Zoarden: A fene se tudja, hogy mitől, de megjavult. Nincs más lehetőség csak az INMARSAT egység, ... (2023.06.09. 15:06) Kommunikáció...
  • Make Valamit: Heh. Vannak indiai kollegák. Szokom még a hozzáállásukat meg azt a mókás bólogatásukat. (2023.05.30. 08:23) Elek...
  • Make Valamit: Ezt aláírom, csikókoromban mikor még foglalkoztam ilyenekkel, az IT problémák 90%-ra a megoldás a ... (2023.05.22. 11:51) Sign on II.

Linkblog

Még mindig Bremerhaven…..

2012.01.17. 22:39 malay

Reggel négyre ígérték a révkalauzt, s mi, annak rendje, módja szerint - ki-ki a maga posztján - vártuk a manővert.
Mondom a megszokott szövegem a révkalauznak, miszerint merülésünk blablabla, orr-sugárkormány teljesítménye blablabla, majd hogy ne ijedjen meg, hogy a gép első indítása 25-30 másodpercig tart. Ennek csak azért volt jelentősége, mert éppen apály volt és a folyó kb. 3 csomó körüli sebességgel folyt a tenger felé. 3 csomó az 5,5 km/h illetve 1,54 m/sec. Ha ezt megszorzom a gép első indításához szükséges idővel az 38 métert ad. Az éppen előttünk lévő hajótól való távolságunk meg csak olyan 30 méter volt. Ha teszem, azt egyszerre dobnánk el a köteleket, akár az is előfordulhat, hogy rávisz az áramlat az előttünk lévő rocsóra. A tegnapi események után már más sem hiányzott volna, mint hogy egy katamaránt csináljak két hajóból. Általában elől, hátul 6+2 kötelet használunk a hajó rögzítésére. Négy orr, négy farkötél, kettő-kettő kereszt kötél illetve két-két előre illetve hátratartó kötél. Nem mennék itt bele a részletekbe, hogy melyiknek mi is a feladata. Legyen elég annyi, hogy kellenek és kész. Elhajózáskor leegyszerűsítjük a fent említett „pókhálót” egy az egyre. Marad tehát egy orrkötél, egy farkötél és egy-egy „spring” elől hátul. Erre azért van szükség, hogy ne egyszerre kelljen a matrózoknak „Laukón csoportként” birkózniuk a kötelekkel. No, itt nem ez történt. A lusta dögök (kikötői munkások) egyszerre dobták el mind a négy farkötelünket. Igaz, ami igaz a harmadik tiszt sem állt a helyzet magaslatán, de mit is várhatnánk egy „egynapos” tiszttől? A köteleink speciális kötelek. 80 mm vastagok és 120 tonna a szakítószilárdságuk. Úszóképességük a fél tégláéval vetekszik.  Szaporíthatnám még a szót, de minek? A lényeg az, hogy az egyik kötelem beszorult valahová. Elsőre még nem volt tiszta, hogy a kormány vagy a propeller esett e csapdába. Mondom a kalauznak, hogy így nem indulok el. Kiadtuk újra a köteleinket, majd elkezdtem telefonálni. Elsőként az ügynököt értesítettem, majd a szuperintendánsom. Mit mondjak nem volt boldog egyik sem. Közben hívtam a Kápót, hogy próbáljuk meg átforgatni a gépet. Megforgattuk egyet előre, kettőt hátra….huh…szabadon ment, a kötél sem feszült meg….halleluja nem a propeller. Ha nem a propeller, akkor a kormány…. Szóltam az első tisztemnek, hogy kezdjen el ballasztolni és próbálja meg a kormány felső élét a vízfölé hozni. Sikerült…..és láthatóvá vált a kötél is. Nyilvánvaló volt, hogy ezt mi, saját erővel nem fogjuk tudni megoldani. Telefon a szupernek, aki pedig intézett egy búvár céget Willhelmshavenből. Búvárokra ugyan nem volt szükség, de vontatót meg én nem tudtam intézni, mert az összes le volt foglalva manőverekre. Délután fél kettőre meg is érkeztek, s 10 perc bohóckodás után kiszabadították a kötelünket. Délután három órára gépkészenlétet rendeltem el és 10 és fél óra késedelemmel, végre megszabadultunk Németországból.

Ez a kis „balhé” 23000 dollárjába került a főnökömnek (bérleti díj kiesés), plusz 800 euró csónak költség, plusz 3,5 tonna gázolaj a bérlő felé.

Nekem is fel kell kötnöm a gatyámat, mert úgy tűnik, hogy kezdek kifutni a szerencsémből. Jó lesz odafigyelni…..lassan már tényleg csak az a kis tudásom marad (10%), ami viszont valóban nem sok……

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tengeresz.blog.hu/api/trackback/id/3572315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2012.01.18. 00:00:15

Küldtem egy kis szerencsét, nekem most kevesebb kell. Ha ráteszed a kezed a monitorra, átmegy - legalább is Gyurcsók szerint.

[Moha] 2012.01.18. 09:15:45

Miért tart ilyen sokáig az első inditás? Ez gyárilag ilyen, vagy csak mostanában nőtt meg az inditási idő?

malay 2012.01.18. 09:21:43

Gyárilag ilyen. Hosszabb üres járat után a kompjuter levezérel egy slow turn-t. Aztán már jön instantly....

[Moha] 2012.01.18. 10:01:53

Jó szar megoldás.

[Moha] 2012.01.18. 10:07:18

@[Moha]: A "kézi módszernél" annyit csináltunk, hogy ha egy óra eltelt a gép előkészitése óta és nem történt inditás akkor megkértük a hidat csinaljon ujra probainditast.

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2012.01.19. 08:07:21

Az ilyet nyugdíjasként külön élvezet olvasni!!!
:)))
Sorry.

malay 2012.01.19. 22:58:56

Tudom Pista....legszebb öröm a káröröm..., mert nincs benne semmi irigység...

malay 2012.01.19. 23:02:02

@[Moha]: Itt ez húsz perc után automatikusan megtörténik. Ugyanaz mintha kézzel csinálnád, csak egy program alapján megy. Megközelítési manővernél ritka az, amikor a gép ennyit áll....ezért nem is jelent gondot, hisz rögtön jön....akár előre, akár hátra....

[Moha] 2012.01.20. 09:09:28

@malay: Értem. Mégis csak jó a rendszer, mert nem kell negyed órán keresztül fejtegetni "szerencsétlen" cheng-nek mit is akar.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása