'szovegdoboz'

Az alábbi irományokat szerzői jog védi. Olvasáson kívül minden egyéb felhasználása, csak a szerző vérrel írott engedélyével foganatosítható. A szerzői jog megsértőivel a következőképpen fogok eljárni: - különösen képzett, a végletekig vad, házi sertésekkel foglak felkutatni. (melyek oly könnyedén fognak megtalálni mint szarvasgombát, ha történetesen arra lettek volna kiképezve) - A disznók addig fogják harapdálni a bokád, térded, a szeméremtájaidat, míg meg nem adod magad. - Mikor is a megfelelő hatóság elé citállak, amely majd kivégeztet, elítéltet, majd bíróságra bocsájtja az ügyedet, így ebben a sorrendben.

Friss topikok

  • malay: @Zoarden: 4 hónapozom. 4 lent, 4 itthon. Nekem ez vált be leginkább. Lent az első hónap gyorsan el... (2023.06.09. 15:10) Capt. Ghamal a jubaili révkalauz
  • malay: @Zoarden: A fene se tudja, hogy mitől, de megjavult. Nincs más lehetőség csak az INMARSAT egység, ... (2023.06.09. 15:06) Kommunikáció...
  • Make Valamit: Heh. Vannak indiai kollegák. Szokom még a hozzáállásukat meg azt a mókás bólogatásukat. (2023.05.30. 08:23) Elek...
  • Make Valamit: Ezt aláírom, csikókoromban mikor még foglalkoztam ilyenekkel, az IT problémák 90%-ra a megoldás a ... (2023.05.22. 11:51) Sign on II.
  • Make Valamit: Kondenzátor az a doboz. Ilyen kis alattomosak, hogy megdöglenek olyan húszévente :D Viszont a tisz... (2023.05.22. 11:49) Szolgálati közlemény!

Linkblog

Béla kaftán meséi......Kis színes Malajziából.....

2014.03.01. 08:51 malay

Horgonyon állunk, 5 mérföldre a Port Kelang-i tenger bójától. Körülöttünk van még több hajó, akik rövidebb, hosszabb időre dobnak vasat. Enyém az este 18-24-es őrség. Van forgalom, a szerencsésebbeknek van munkájuk. Néha annyi a konténeres, hogy még a nagyoknak is várni kell. Ilyen az MSC Genova is. Olyan Fabiola méret. Érkezik, szólnak neki, hogy valahol várjon, akinek a helyére áll még nincs kész, majd kb. másfél óra. Oké, addig ők fel alá poroszkálnak majd a kikötő előtt. Sodródni nem jó ötlet, van pár hajó horgonyon. Ezt mind jól hallom a rádión, mert figyelünk azért. Aztán látom, hogy az MSC Genova nyugatnak fordul, és 7-8 csomóval megindul felénk. Én is ezt tenném, itt csak 5 hajó várakozik az OPL (outside of port limits) horgonyzón. Azt is tudom, hogy ők ennél lassabban nem tudnak jönni, gondolom, majd szépen megfordulnak, mennek körbe-körbe ezen a 4 mérföldnyi helyen.

Egyszer csak szól a VHF:
- Westphalia, Westphalia, MSC Genova hív, vétel.
- Genova, Westphalia, hallgatom…..
- Westphalia, mi 4 mérföldre vagyunk önöktől. A pilotra várunk és a bójától nyugatra kőrözünk majd….. mi a szándéka?
Béla bácsi tanácstalan, kezében az üdítős dobozzal. Ennek hangot is ad.
- Genova, nem értem a kérdését, milyen szándékomra kíváncsi?
- Westphalia, a szándékaira. Ütközés közeli az útirányunk, melyik oldalon akar elhaladni? Pirosat a pirosra?
- Őőőőőőőőőőőőőő... Izé, Genova. Itt a Westphalia. Mi horgonyon állunk.
- Ismételje……
- Genova, mi horgonyon állunk.
- Biztos?
- Biztos.....
- Ohhhhhh…… oké......

És ezzel a felénk tartó hajó kb. 1 mérföldön "kecsesen" körbefordult.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tengeresz.blog.hu/api/trackback/id/tr125837966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.01. 14:22:36

Köszi, hogy kijavítottad a hibákat.

Jelezném, hogy megrendült a bizalmam a feltörekvő ifjú kollégákban. :)

wampetics 2014.03.02. 20:55:21

Laikusként kérdezném, miért volt oly sietős a forduló? Mások az elhaladási szabályok horgonyzott hajó mellett? A környező hajók sebessége és iránya nem kellett volna evidens információnak lennie a Genova számára?
A meglehet naiv kérdéseken túl szeretném megköszönni mindannyiuknak élményeik(?) megosztását!

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.04. 13:40:39

@wampetics: Az MSC Genova nem egy aprócska példány a maga 366 méter hosszával és 52 méter szélességével. Ahogy néztem, merülése is volt jó 13 méter. Azért azzal jó előre kell tudni, mikor akar az ember megfordulni, nem vár vele amíg beér a horgonyon állók közé.

És a történetben ez a lényeg: a (felteszem) 3. tiszt aki hívott a rádión nem ismerte fel, hogy horgonyon állunk, nem volt neki evidens. Rosszul állította be a radart, vagy nem is állította be, csak használta és a kép megtévesztette. De a legrosszabb, hogy nem nézett fel és nem győződött meg róla a saját szemével, hogy egy kivilágított, horgonyzó hajó van előtte. Inkább rádiózott.

Zoarden 2014.03.05. 11:26:27

köszi a rendszeres posztokat engem érdekel csak így tovább!

..ha felnéz akkor látja a fényekből (szín? típus?) hogy horgonyon vagytok...

Zoarden 2014.03.05. 11:27:25

egyébként mennyi helye lett volna ha beér a horgonyzó hajók közé?

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.05. 12:51:01

@Zoarden: Igen, a fényekből lehet látni, hogy az egy lehorgonyzott hajó. De van más berendezés is, ami mutatja az információt.

Lett volna helye manőverezni, mert olyan 1000 - 1200 méter volt a hajók között, csak feleslegesen hozta volna magát kényelmetlen helyzetbe. Azért az a hajó nagy ahhoz, hogy ekkora helyen, ekkora sebességgel forgolódjon. Meg lehet csinálni, de felesleges izgalmak közepette.

wampetics 2014.03.05. 14:22:36

@Tanácstalan: Köszönöm szépen a magyarázatot! Az eset mindenesetre rejtői hangulatot áraszt, udvarias érdeklődésével, úm.: mi módon óhajt a Westphalia részt venni legázolásának elkerülésében.... :)

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2014.06.13. 15:27:56

Nekem a hadihajó/világítótorony rádióforgalom jutott erről az eszembe. :-)

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.06.29. 19:50:40

Az éjszaka legsötétebb szakaszában a kapitány óvatosan kormányozza a hadihajót a ködlepte vízen. Összehúzott szemmel kémleli a párás sötétséget, fürkészi a látótávolságon kívül leselkedő veszélyeket. A legrosszabb sejtelmei válnak valóra, amikor előttük erős fény villan fel a láthatáron.
A katasztrófát elkerülendő, sietve rádióüzenetet küld a közeledő hajónak:
Itt Jeremiah Smith kapitány beszél! - recseg a hangja a rádión keresztül. - Kérem, térjen ki tíz fokot délre. Vége.
A kapitány csodálkozására az elmosódott alakzat nem mozdul. Ehelyett a rádión a következő válasz érkezik:
- Smith kapitány, itt Thomas Johnson közlegény. Kérem, térjen ki tíz fokot északra. Vége.
Az üzenet arcátlanságán megdöbbenve a kapitány beleordít a rádióba:
- Johnson közlegény, itt Smith kapitány, és megparancsolom, hogy azonnal térjen ki tíz fokot délre. Vége.
A fény ezúttal sem moccan.
- Minden tiszteletem ellenére, Smith kapitány - hallatszik a közlegény hangja - én parancsolom önnek, hogy azonnal térjen ki tíz fokot északra. Vége.
A kapitány, felháborodva és frusztráltan amiatt, hogy ez a pimasz tengerész veszélyezteti legénységének és utasainak életét, ráförmed a rádión keresztül:
- Johnson közlegény, ezért a tettéért hadbíróság elé kerülhet! Utoljára parancsolom az Egyesült Államok kormánya nevében, hogy térjen ki tíz fokot délre! Hadihajó vagyok!
A közlegény végső válasza hidegzuhanyként éri:
- Smith kapitány! Még egyszer, én parancsolom teljes tisztelettel, hogy térjen ki tíz fokot északra! Én a világítótorony vagyok!

Malay 2015.05.15. 02:04:30

Nincs vège. Èpp a napokban akartam ùjra ìrni, de nem tudok bejutni az oldalamra :-)

Madár Fokker 2015.05.28. 14:34:03

@Malay: Én is nagyon várom a folytatást! Sok sikert a bejutáshoz!
süti beállítások módosítása