'szovegdoboz'

Az alábbi irományokat szerzői jog védi. Olvasáson kívül minden egyéb felhasználása, csak a szerző vérrel írott engedélyével foganatosítható. A szerzői jog megsértőivel a következőképpen fogok eljárni: - különösen képzett, a végletekig vad, házi sertésekkel foglak felkutatni. (melyek oly könnyedén fognak megtalálni mint szarvasgombát, ha történetesen arra lettek volna kiképezve) - A disznók addig fogják harapdálni a bokád, térded, a szeméremtájaidat, míg meg nem adod magad. - Mikor is a megfelelő hatóság elé citállak, amely majd kivégeztet, elítéltet, majd bíróságra bocsájtja az ügyedet, így ebben a sorrendben.

Friss topikok

  • malay: @Zoarden: 4 hónapozom. 4 lent, 4 itthon. Nekem ez vált be leginkább. Lent az első hónap gyorsan el... (2023.06.09. 15:10) Capt. Ghamal a jubaili révkalauz
  • malay: @Zoarden: A fene se tudja, hogy mitől, de megjavult. Nincs más lehetőség csak az INMARSAT egység, ... (2023.06.09. 15:06) Kommunikáció...
  • Make Valamit: Heh. Vannak indiai kollegák. Szokom még a hozzáállásukat meg azt a mókás bólogatásukat. (2023.05.30. 08:23) Elek...
  • Make Valamit: Ezt aláírom, csikókoromban mikor még foglalkoztam ilyenekkel, az IT problémák 90%-ra a megoldás a ... (2023.05.22. 11:51) Sign on II.
  • Make Valamit: Kondenzátor az a doboz. Ilyen kis alattomosak, hogy megdöglenek olyan húszévente :D Viszont a tisz... (2023.05.22. 11:49) Szolgálati közlemény!

Linkblog

Üröm az örömben

2012.08.09. 21:16 malay

Semmi és senki sem tökéletes….

A blogot rendszeres olvasók (hülyén hangzik, hisz elég rendszertelenül írok), tudják, hogy nem keveset szoktam morogni a mai tengerész nemzedék tudatlanságán, érdektelenségén. Most azonban kis túlzással azt is mondhatnám, hogy álom legénységem van. Vagy inkább azt, hogy úgy érzem nem dolgozni jöttem, hanem csak folytatom a szabadságom egy másik környezetben.

A beosztónkkal Carolinnal, nem egy szópárbajunk volt a múltban a legénység minőségét illetően, így most sem tudtam megállni, hogy ne szívjam a vérét egy kicsit.

A hajón lévő telefon rendszer olyan, hogy úgy lehet telefonálni a cégnek, mint bármely irodaházban, mikor egyik mellék hívja a másikat. Ingyen van, pénzbe sem kerül.

Én mondjuk, nem vagyok valami nagy telefonálós, de alkalmanként jól jön.

No, fölhívtam hát és a bevezető bájologás után, rögtön a lényegre tértem és kérdeztem: „ Carolin áruld már el, hogy honnan szeded ezeket az embereket?” Lélegzet bennszakad…..”Áll néma csend; légy szárnya bent, Se künn, nem hallatik”, majd néhány másodperc után kérdi: „már megint mi bajod”? „Nekem semmi”….. mondom -  „hisz a jelenlegi leosztás olyan mintha egy álomhajón lennék….”

Egy sátáni kacaj törte meg a csendet…..”Már azt hittem, hogy megint reklamálni fogsz”….mondta. Aztán elcsevegtünk egy pár percet…..

És akkor az üröm az örömben….. Békésen poroszkálunk befelé Le Havre kikötőjébe, amikor az ügynök hív, hogy befelé jövet lesz egy utasom is. Mondja a nevét:…..capt. Pollio… Na,…. „hogy az Isten rakja a görbék közé”…..ezt meg én mondtam. Ez a pasas egyfajta nautikai szuperintendáns az MSC-nél, aki a vontató használat nagy bajnoka, ill. azzal szeretne a cégénél elismerést kivívni, hogy mennyi pénzt tudnak megtakarítani a vontatókon. (tavaly állítólag 25 millió dollárt) Elcsevegtünk manőver közben, aztán szó nélkül elment. Tudni kell azonban, hogy fénykorában – ja egyébként 44 éves, tehát újgenerációs – mindig 2-3 vontatót használt Felixstowe-ban, sokkal kisebb hajókon (3-4000 TEU), míg én kettőt használok befelé a forduláshoz, ill. egyet elmenetelre. A legújabb agyszüleménye az az, hogy 270 méter alatt egyáltalán ne használjanak vontatót. Télen, Észak Európában….hmmmm valószínűleg a pasasnak elgurult a gyógyszere.

Aztán jött a fekete leves. Rotterdamba soványmalac vágtában kellet hajóznunk a le havre-i késésünk miatt. Miért is mondanék mást mint az igazat, se több, se kevesebb nem leszek tőle én vontatót nem rendeltem. Nem azért mert akkora májer lennék, hanem mert az ügynök szokta intézni. Behajózva a csatornába, mondja a kalauz hogy két vontató lesz…. Ám legyen. Europort nem egy nagy durranás, tényleg semmi különleges nincs benne, hacsaknem a ki-be forgalom. A vontatok,  jó időben tényleg csak fordításra, vagy pozícióban tartásra kellenek. (még ezzel a behemóttal is bevállalnám a vontató nélküli manővert) A manőver meg volt…. Hanem másnap amit kaptam Svájcból…. A szép az volt az egészben, hogy nem a nautikai osztályról jött a dörgedelem, hanem a gazdaságiról. Valami indiai észlény meglátta a számlát és rögtön kitalálta, hogy megtalálta az üdvösséghez (értsd előléptetés) vezető utat, mellesleg az áldozati bárány szerepét is kiosztotta…..szerény személyemre…. Pöfögött, mint a köpködő vipera, hogy így meg úgy….és azonnal magyarázzam meg, hogy miért használtam két vontatót a kikötéshez. Na, velem jóval kezdett. Visszakérdeztem, hogy létezik e írásban egy fajta „standing order” a vontatók számának használatára vonatkozóan……? A válasz: „nincs….de good seamanship parctice, qualified master, blablabla etc, etc. És ismét a kérdés…..”miért használt két vontatót……?” „Azért tisztelt uram” –szólt a válasz- „mert nem volt szükségem háromra…..” Itt szerintem eldobta az agyát, különösen mert az összes levelezést be „cc”-tem a tulajnak is. Onnan is kaphatott valamit, mert azóta nem hallottam felőle….. Hát ezért útálom én a sötét embereket, meg a bürokratákat, mert még a legszebb napot is eltudják kúrni….. a hülyeségeikkel.

 

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tengeresz.blog.hu/api/trackback/id/tr784704444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2012.08.10. 20:53:17

Az okos aktabuzi... :D

Speciel nemrég tudtam meg, hogy Rotterdamban egy vontató költsége 700 USD / óra. Tényleg nem normális.

Zoarden 2012.08.14. 13:06:18

Renszeres "rendszertelen" olvasódként: azért írhatnál hogy a legénység mitől jobb? Értik a dolgukat, nem kell keresztellenőrizni állandóan, bízhatsz bennük? Mi alapján és mennyi idő alatt alakult ki ez a véleményed? Egy mezei laikusnak azért írhatnál valamit az europorti manőverről, mit kell ott tenni, forgalmat hogy kezeled közben?
Tom' sok a kérdés:-) Gondolom azért írsz blogot kommentelési lehetőséggel mert érdekel a feedback is...

malay 2012.08.15. 11:02:15

@Zoarden: Kommentelj csak nyugodtan egyes észrevételekből még akár én is tanulhatok. (nobody’s perfect – hacsak én meg a Béla kaftán nem:-))
A „bízhatsz bennük”, nagyon tetszik.
Elsőszámú alapszabály a tengeren: „trust nobody”. Ettől függetlenül, valamiféle bizalomnak valóban lennie kell. Beszállásomat követő néhány napban nyilvánvalóvá vált, hogy a fedélzeti tisztek értik a dolgukat (mindannyian), ami azért meglehetősen ritka manapság.
Van aztán még a „személyes kemikália”. Lehet valaki vérprofi, még sem passzoltok rendesen, mert valami hiányzik a koktélból, vagy esetleg túl sok van belőle. Jó példa erre a mostani első tisztem. Szakmailag semmi baj nincs vele, teszi a dolgát és ”always ready to please”. Én meg pont ezt nem szeretem benne. Önálló gondolata nem sok van, de az utasításokat maradéktalanul végrehajtja. (egy kedves kis droid) Lehet, hogy hosszútávon nem tudnánk békésen egymás mellett élni, de tudván, hogy csak két hetet kell kibírnunk, határozottan jól elvagyunk.
Az europoorti manőverről tényleg nincs mit írni, hisz nincs benne semmi rendkívüli. Ami bonyolítja a dolgot az a szűnetlen ki-be forgalom. Ez viszont olyan jól van koordinálva, hogy ez sem zavaró tényező.

Zoarden 2012.08.15. 11:29:30

@malay:
A droidság még mindig jobb mint a rossz önálóság - "gontoltam hogy így jó lesz..."
Akkor új személyzettel mész tovább 2 hét múlva.
Europort: Ami neked rutin, nekem érdekesség lehet hogy a forgalom ekkora hajókkal hogy megyeget, de értem nem akarsz erről bővebebn írni.

Zoarden 2012.08.15. 11:40:49

OFF téma:
htka.hu/2012/08/13/amerikai-rombolo-utkozott-ossze-egy-tankerral-a-perzsa-obolben/

tudom hogy túl sok mindent nem tudni erről, de egy ilyen incidens hogyan jöhet létre "általában"?
Pl
Megy a tenker bele az éccakába, radart nem néz senki(?) a romboló meg a picike sebességpotenciáljával sem tud kitérő manővert csinálni? Vagy el se hitték hogy nekik mehet, majdcsak forul...?
Rádiózás hogy megy ilyenkor, vagy a tanekeren nem is értették mi a baj ;-)

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2012.08.15. 18:19:35

@Zoarden: Ha szaad belevau, bár Malaytól kérdezed, de neki sürgős sodródnivalója van :D.

Egy eurooporti manőver azért nem bonyolult, mert viszonylag rendszeresen csináljuk. A forgalom nagy, de ott a pilot, ott a forgalomirányító, le van koordinálva. Még én magam is megoldottam már háromszor, pilot nélkül, iga jóval kisebb hajóval, mint Malay. Azért ne hidd, hogy olyan egyszerű levezényelni. Egy- három vontat, azokat koordinálni kell, ezt a pilot végzi, de mindenért a parancsnok a felelős, a pilot csak tanácsadó. Mondjuk a rotterdamiak jók, szerintem. De ha valami történik, tudjuk, ki lesz a hibás: Malay. Na most a hajója méretéből adódóan ott kis esemény nem történhet, ha kár van, akkor az 5 számjegyű, euróban.

Az összeütközésre pedig: a tanker japán cégé, vlhetően japán parancsnok, filippínó beosztottak. Nem a hajózás magasiskolája a nagy átlag náluk, elég rendszeresen nem tartják be a Col Reg-et, illetve nem tudják alkalmazni. A rotta meg van húzva, attól el nem térünk! Mivel a verekedős hajó jobb oldalon sérült, felteszem, a tanker volt útjogos. Az amerikás verekdős hajókról meg tudni kell, náluk a másik hajó számára történő térés még csak lehetőség szintjén sem merül fel, sokszor már 20 mérföldről hívnak, hogy térjél nekik. Itt is ez történhetett, a japán / filippínó tisztek meg rutinosan tojtak arra, hogy mi történik. Persze ez csak spekuláció, de kétlem, hogy messze járnék az igazságtól.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.09. 17:43:52

@Tanácstalan: "Mivel a verekedős hajó jobb oldalon sérült, felteszem, a tanker volt útjogos."

Egy kis magyarázat hozzá. A vizen is jobbkézszabály van. A vitorlások között annak van alőnye, aki jobb csapáson hajózik. A motoros és vitorlások között a vitorlásnak van elsőbbsége. Két motoros között meg annak, aki jobbról jön. (Ha nem pont szembe mennek, akkor mindig van kisebbik szög, azt kell venni, és abból a jobb oldali száron jövő.) Ha a hadihajó a jobb oldalán sérült, akkor ő volt a találkozáskor a bal oldalon.
süti beállítások módosítása