'szovegdoboz'

Az alábbi irományokat szerzői jog védi. Olvasáson kívül minden egyéb felhasználása, csak a szerző vérrel írott engedélyével foganatosítható. A szerzői jog megsértőivel a következőképpen fogok eljárni: - különösen képzett, a végletekig vad, házi sertésekkel foglak felkutatni. (melyek oly könnyedén fognak megtalálni mint szarvasgombát, ha történetesen arra lettek volna kiképezve) - A disznók addig fogják harapdálni a bokád, térded, a szeméremtájaidat, míg meg nem adod magad. - Mikor is a megfelelő hatóság elé citállak, amely majd kivégeztet, elítéltet, majd bíróságra bocsájtja az ügyedet, így ebben a sorrendben.

Friss topikok

  • malay: @Zoarden: 4 hónapozom. 4 lent, 4 itthon. Nekem ez vált be leginkább. Lent az első hónap gyorsan el... (2023.06.09. 15:10) Capt. Ghamal a jubaili révkalauz
  • malay: @Zoarden: A fene se tudja, hogy mitől, de megjavult. Nincs más lehetőség csak az INMARSAT egység, ... (2023.06.09. 15:06) Kommunikáció...
  • Make Valamit: Heh. Vannak indiai kollegák. Szokom még a hozzáállásukat meg azt a mókás bólogatásukat. (2023.05.30. 08:23) Elek...
  • Make Valamit: Ezt aláírom, csikókoromban mikor még foglalkoztam ilyenekkel, az IT problémák 90%-ra a megoldás a ... (2023.05.22. 11:51) Sign on II.
  • Make Valamit: Kondenzátor az a doboz. Ilyen kis alattomosak, hogy megdöglenek olyan húszévente :D Viszont a tisz... (2023.05.22. 11:49) Szolgálati közlemény!

Linkblog

From Russia with love…

2018.12.18. 20:22 malay

Egy szösszenet Oroszországból. 

Bérlőnk terjeszkedik. A mostani járatunkat (Himalaya-service) bővítve betettek nekünk néhány balti-i tengeri kikötőt is. Ezért kellett nekem a szabadságom utolsó előtti hetében, Manilában egy három napos szimulációs kurzuson részt vennem. Néhányatoknak már meséltem, hogy mennyire haszontalan volt, ezért aztán nem is áldoznék rá karaktereket. Voltam, láttam, felejthető.

A balti-i tengeri kör három kikötőből áll, mint pedig: Klaipeda, Kalinyingrád, Gdynia. Méretünk miatt a kiel-i csatorna szóba sem jöhetett, maradt hát Dánia kerülése. Skagtól le Gedsenig jó 14 órás út révkalauzzal. Mit mondjak kb. annyira unalmas, mint Szuez. (vagy még inkább)

20180817 092158000 iOS

Klaipedáról nincs mit mondanom. (dehogy nincs)

Szűk bejárat, hosszú kikötőmedence a végén pördülés és kész.

Hogy az élet véletlenül se legyen egyszerű, bejött két „Homo Sovieticus” PSC officer (port state controll) bővített biztonsági ellenőrzést tartandó. Nem jártak sok sikerrel, de ez inkább legyen egy másik bejegyzés témája.

 

Kalinyingrád pusztán azért került be a körbe, mert jó olcsón lehet ott üzemanyagot vételezni. Az Oroszországgal szembeni szankciók miatt azonban nem lehet csak úgy tankolni, kell, hogy legyen valami fedőtevékenység is.

Erre találták ki a fortélyos üzletemberek, hogy rakjunk be egy raklapnyi ásványvizet. Érted? Egy 13000 TEU kapacitású hajó, fedősztoriként berak egy raklap ásványvizet.  

A helyi ügynök egy fiatal fiú volt, tűrhető angolsággal. Elém rakott egy kb. 10 cm vastag paksamétát, lepapírozandó a rakományt. Bill of lading, mate’s receipt stb.

„Te Grishenka – te ezt mind alá akarod íratni velem? – kérdeztem.”

„Keptyen nágyon sájnálom higgye el, de nyesszeszeri”.

„Hogy az ég rogyjon rád, meg az egész szovjet rendszerre” - gondoltam, de elkezdtem aláírogatni. Mivel látta rajtam, hogy nagyon nem szeretem, felajánlotta, hogy ő majd pecsételget.

Ismervén valamelyest a szovjet emberek lelkivilágát (humortalanságát), nem dobtam be a szokásos, poénom, miszerint a pecsét az ingyen van, mert a cég adja, de az alírásom az minimum 30 rubel. Nem akartam, hogy szegény fiú idő előtt szívrohamot kapjon. Azért úgy 100 szignó után, kibújt belőlem a kisördög.

„Te Grishenka, baj van”- mondom. Kikerekedtek a szemei: „mi á báj keptyen”?- kérdezte.

„Barátom, most látom csak, hogy a berakandó víz, mentes, én pedig bubisat rendeltem”- mondtam.

Lesápadt, felkapta a mobilját és vadul tárcsázni kezdett.

„Jaj te szép gyerek, lassulj le” - mondtam neki, „nehogy már rám hozd az FSB-t” (korábban KGB néven futott). „Akkor nincs baj? Jó lesz a mentes víz is?” – kérdezte.

„Jó, hát persze, hogy jó” – mondtam.

Ő megkönnyebbült, én pedig folytattam a körmölést. Vannak dolgok, melyek sosem változnak.

Következő úton már nem volt balti-i kör. Mit mondjak? Nem bánom.

 

 

 

 

 

 

4 komment

Címkék: balti tenger

A bejegyzés trackback címe:

https://tengeresz.blog.hu/api/trackback/id/tr1814499562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoarden 2018.12.20. 19:54:03

Nagyon rég írtál már a blogra. Épp múlt héten jutott eszembe.
Várhatunk akkor még posztokat a közeljövőben?

malay 2019.02.06. 18:13:32

@Make Valamit: igen. nyolc év után megszűnt a bérlet és a hapag lloydnak kezdtünk dolgozni. leánykori neve (cégen belül) természetesen megmarad.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2019.02.19. 14:41:16

@malay: köszönöm a választ.

Viszont lenne egy közérdekűm: szextáns kéznél van? Április hatodikán lehet lesz egy-két izgalmas nap, amikor a régebbi, vagy régóta nem frissített GPS rendszerekben egy belső számláló átfordul. 1999-ben már megtörtént egyszer, el is köszönt pár régebbi 'rókavadász' GPS. Ha valaki egy nem tegnap gyártott hajón felel ezekért, nem ártana a gyártót megkérdezni, hogy mire számíthat a hajózó legénység...

(Persze tudom, nem kell szextáns, a LORAN-C még működik.)
süti beállítások módosítása