'szovegdoboz'

Az alábbi irományokat szerzői jog védi. Olvasáson kívül minden egyéb felhasználása, csak a szerző vérrel írott engedélyével foganatosítható. A szerzői jog megsértőivel a következőképpen fogok eljárni: - különösen képzett, a végletekig vad, házi sertésekkel foglak felkutatni. (melyek oly könnyedén fognak megtalálni mint szarvasgombát, ha történetesen arra lettek volna kiképezve) - A disznók addig fogják harapdálni a bokád, térded, a szeméremtájaidat, míg meg nem adod magad. - Mikor is a megfelelő hatóság elé citállak, amely majd kivégeztet, elítéltet, majd bíróságra bocsájtja az ügyedet, így ebben a sorrendben.

Friss topikok

  • malay: @Satyika: Szia András, Tudod, csak akkor írok, ha van mondandóm. De persze előfordul, hogy lenne m... (2024.11.03. 12:44) A balatoni vitorlás - Toldy Árpád írása
  • malay: @Zoarden: 4 hónapozom. 4 lent, 4 itthon. Nekem ez vált be leginkább. Lent az első hónap gyorsan el... (2023.06.09. 15:10) Capt. Ghamal a jubaili révkalauz
  • malay: @Zoarden: A fene se tudja, hogy mitől, de megjavult. Nincs más lehetőség csak az INMARSAT egység, ... (2023.06.09. 15:06) Kommunikáció...
  • Make Valamit: Heh. Vannak indiai kollegák. Szokom még a hozzáállásukat meg azt a mókás bólogatásukat. (2023.05.30. 08:23) Elek...
  • Make Valamit: Ezt aláírom, csikókoromban mikor még foglalkoztam ilyenekkel, az IT problémák 90%-ra a megoldás a ... (2023.05.22. 11:51) Sign on II.

Linkblog

Az én Karácsonyom....2015 II.

2015.12.26. 03:52 malay

 

Tianjinxingang....no, Dalian után ez a hely a második a sorban, amit habozás nélkül beszántatnék, s a sót sem sajnálnám tőle, ha lenne rá lehetőségem.

A daliani eljövetel, az apró géphibától eltekintve eseménytelen volt. Pár órányi lötyögés után jön a Lao-tie-shao-i szeparáció (egy virtuális úttest, amit kötelező használni, így tölcsérként hozza össze az arra kóborló hajókat....tetézve a káoszt), amiről már írtam régebben. Nem akarok ismétlésekbe bocsájtkozni -  már posztoltam róla valamikor -, ez az a hely, ahol az „izzadt-tenyerű” harmadik tisztekből férfi lesz, a gyakorlott, tapasztalt parancsnok pedig barna alsónadrágot húz, mielőtt felmegy a hídra. (ennek okát hadd ne részletezzem, mindenki találja ki magának, hogy miért) Semmilyen, jelenleg ismert módon nem leírható a hajók ottani mozgása. Talán Brown mozgás elméletéhez lehetne hasonlítható, de szerintem még az is elmarad a valóságtól. Talán a  Dalma fia, az Árpi tudna erről többet mesélni, magam nem vagyok jártas a témában, én cska egy eccerű marinájó vagyok. Legyen elég annyi, hogy több változós a történet. Térben és időben egyszerre jelen van pár tucat kereskedelmi hajó, néhány száz kinai kis hajó és néhány ezer eszement kinai halász. Ezek mozgását próbálja regulázni a helyi közlekedési irányító központ. Mondanom sem kell, ez egy igazi „no go”.  Mindegy, mi ezt rutinból megoldottuk,  (bár be kell, hogy valljam, nekem végig csukva volt a szemem).... irány Tianjin.

Itt is hasonló a helyzet, mint Dalianban plusz az ebben az évszakban mindennapos  köd. Reggel hatkor vágtázunk befelé, mikor közlik velünk, hogy hajnal kettő óta a kikötő lezárva. „Szólhattatok volna előbb is”...morogtam magamban, de még menthető volt a helyzet, éles kanyar.....pozitív hős balra el. Találtunk egy viszonylag tágas helyet - mivel félek horgonyt dobni, mert előfordulhat, hogy nem tudjuk majd haza húzni - elkezdtünk sodródni. A mi „okos” ügynökünk két óránként küldözgette a butuska mailjeit, melyekben tudatta velünk, hogy a kikötő lezárva a sürű köd miatt. Mintha mi nem tudtuk volna. Régi mahartos vicc, miszerint kérdezi az egyik matróz a másiktól, hogy mi lesz vacsorára. Mi lenne? Manőver....jött rá a válasz minden esetben. Esetünkben ez nem így volt, este 11-re rendeltek bennünket a révklauz állomáshoz. Ha csak minket rendeltek volna. A kínai szervezést felülmúlni szerintem lehetetlen. Öten furakodtunk egy meglehetősen szűk helyen. Maersk Merette (400 m), Maersk Semakua (318 m), CMA-CGM Andromeda (366 m) meg egy törpe ZIM akármicsoda a maga 218 méterével...ja és mi. A két Maersk hajót rendelték előre, minket pedig 3.-nak. A kommunikáció  teljes hiányát jelzi a kalauz állomás és a kikötő között, hogy ahogy felsorakoztunk egymás mögé (nyilván a rakpartnál elfoglalandó helyünk miatt) elkezdtek variálni. A ZIM hajó lett az első, mi a másodikak és a resztli. Nulla láthatóság, korlátozott hely, korlátozott viz mélység. Jól jött megint a barna alsó naci. A Maersk Merettet 16 csomóval értük utol, hol másutt, mint a kanyarban, cirka 1 kábelre. Ahogy elhúztunk mellettük látni véltem a parancsnoka arcát ( le volt sápadva rendesen), persze lehet, hogy csak az adrenalintól deliráltam. Hajnal kettőre part mellé álltunk. És kezdődött a cirkusz. Üzemanyag mennyiség ellenőrzés (mintha nem tegnap lett volna Dalianban), szennyolaj, szemét kiadás stb. Közben megérkezett a motorunk is. Emeld be, ereszd le a gépházba, szereld be. Hatósági vizsgálat közben letudva. Mondja az ügynök, hogy mivel Tianjin után Pusan lesz a következő kikötő, mindazoknak akik Kínában szálltak be, el kell menniük  a bevándorlási hivatalba. Magam csak háromszor voltam eddig, egyszer a repülőtéren, egyszer Dalianban, egyszer meg a hajógyár előtt. A szabály az szabály, ha menni kell, hát menni kell. Igy lett 24.-én délután a tisztjelöltből megbízott parancsnok. (mert mentem én, az első, második és a harmadik tiszt, valamint a gép második, harmadik és egy kormányos matróz) Pünkösdi parancsnokságnak indult, mert az ügynök szerint 30 percet fog az egész igénybe venni, de egy egész délutánt betöltő kirándulás lett.....folyt. köv.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tengeresz.blog.hu/api/trackback/id/tr918199866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása